Duckduckgo.com, En suverän tjänst!

Såg precis ett Twitterflöde från @Jocke där URLen till Duckduckgo presenterades och jag var inte sen att följa länken. Väl inne på sidan skrev jag in mitt namn och fick 6 mycket relevanta, inom en social mediekontext, resultat presenterade.

duckduckgo

För ett par dagar sedan undrade var ett par blogginlägg som jag skrivit fanns och det var precis dessa som hamnade på topp i denna lista. Resultaten speglade även min sociala mediabredd på ett korrekt sätt.

Söker man efter en mer inflytelserik person som vår stadsminister Fredrik Reinfeldt ser resultatet ut som följande:

Fredrik Reinfeldt

Enkelheten och precisionen är mycket tillfredställande och jag kommer helt klart att använda denna tjänst igen.Google har en hel del funktioner att lära sig från denna applikation.

Nu ska jag Duckducka alla jag känner!

 

 

En kommentar till Duckduckgo.com, En suverän tjänst!

  1. kcexzrumwpr skriver:

    I’m really enjoying the design and layout of your website. It’s a very easy on the eyes which makes it much more enjoyable for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme? Excellent work!|

Kommentera

