Adtribution – Ett sätt att sammanfoga reklam och Nyheter

Enligt rykten filar Google och New York Times på en ny typ av annonsering som är inbäddad i nyheten. När nyheten lämnar sidan och dyker upp en annan plats så följer reklamen med. Genom att reklamen är skapad av Google så kan företagets ”Webcrawlers” lätt hitta nyheten. Därefter delar företagen på intäkterna.

Läs mer om detta på:

New York Times And Google Look To Use SVW’s Adtribution Model

http://www.siliconvalleywatcher.com/mt/archives/2009/04/adtribution_mig.php

http://blogs.zdnet.com/Foremski/?p=494

3 kommentarer till Adtribution – Ett sätt att sammanfoga reklam och Nyheter

  1. Hampus Landelius skriver:

    En intressant video med Jeff Jarvis !

  2. Olle Ahnve skriver:

    Mycket rimlig modell och en utveckling som utnyttjar teknikutvecklingen och det faktum att webben chunkas.

    Har skrivit en del om den chunkade webben http://jungrelations.com/blog/definition-the-chunkified-web/

    • Hampus Landelius skriver:

      Trevlig definition, tror även att det till en början kommer att fungera som en realistisk modell.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: