Är debatten kring marknadsföring i Sverige tam?

Evert Gummesson professor på Stockholms Universitet skriver i sin bok Marknadsorientering att debatten om marknadsföring är tam om ens existerande i detta land. Detta gäller både på universitet högskolor samt inom i näringslivet.

Med detta i åtanke vill jag ändå slå ett slag för den livliga debatt som sker på bloggar verksamma inom sociala medier. Dock efterfrågar jag ett forum där dessa läger kan träffas samt interagera. Kanske finns detta redan eller är begränsat till 4500 kronors events som man endast ser färgglada banners till, på ledande pr-bloggar.

För att lyckas integrera sociala mediers fantastiska möjligheter är det viktigt att detta sker i en dialog och konversation mellan dessa parter. Den en utesluter nämligen inte den andra. En dröm är ett forum där näringslivet, professorer, studenter samt personer verksamma inom mediebranschen kan diskutera marknadsföringens roll.

Hur kan vi skapa denna plattform? Kom gärna med synpunkter och idéer!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: