Microsoft Bing en konkurrent till Google

BING

Snart i dagarna kommer Microsofts nya sökmotor Bing i syfte att hjälpa internetanvändare att navigera det enorma informationsflöde som finns ute på webben.

Google har i dagsläget ca 64 % av marknaden Yahoo 20 % och Microsoft endast 8.2 % vi sin Live-tjänst.

Microsoft beskriver tjänsten som följande:

Vad är Bing? Det är en sökupplevelse med helt nytt utseende och unik känsla som hjälper användarna att snabbt och enkelt hitta vad de söker. De svenska sökresultaten är bättre än någonsin och kommer dessutom att förfinas under de närmaste månaderna för att ge en ännu bättre sökupplevelse – som allt fler användare kan ta del av när de söker efter dina produkter och tjänster. Upptäck Bing nu.

Tydlig satsning
I en tid när andra företag drar ner är Microsoft mer beslutna än någonsin att utveckla produkter som uppfyller kundernas behov: Genom att lansera en ny sökupplevelse kan Microsoft bättre positionera sin sökmotor till både konsumenter och annonsörer Genom att integrera konsumentwebbplatsen Bing med vår sökmotor kan vi erbjuda en bättre kundupplevelse Vi förväntar oss att Bing ger mer relevanta resultat vid alla sökningar och ökad relevans brukar vanligtvis leda till fler kvalificerade klick och högre konverteringsgrad generellt sett. Relevansen är särskilt viktig för annonsörer i dagens ekonomiska klimat, där varje klick och debiterad marknadsföringskrona spelar en större roll än förut Bing är en beslutsmotor och erbjuder därmed annonsörer möjligheten att visa relevanta annonser till en väl avgränsad målgrupp i situationer då användaren är redo att fatta inköpsbeslut.

Bortom blå länkar även för annonsörer Bing är integrerad med hela Microsoft Advertising-portföljen för att säkerställa att annonsörer kan få fram sitt budskap till konsumenter på flera platser för påverkan i nätverket.
Microsoft äger webbplatser med över 190 miljoner unika användare i Europa (NNR, mars 2009) och siffran stiger med 22 procent per år. Vi har ett kontinuerligt samarbete med reklambranschen för att kunna leverera en produkt som uppfyller deras behov och samtidigt ge bästa tänkbara användarupplevelse. Vi vet att valmöjligheter är väldigt efterfrågade.

Det var deras egna ord, själv tänkte jag köra en ordentlig test av deras beta version på http://www.bing.com sökte på mitt namn och var inte allt för imponerad av relevansen i den följd länkarna presenterades… men men man är ju ingen celebritet direkt🙂

En kommentar till Microsoft Bing en konkurrent till Google

  1. Hampus Landelius skriver:

    Efter en timmes testande är jag inte allt för övertygad av Microsofts nya sökmotor, visst är bild och videosök helt okej och bild funktionen känns relativt genomtänkt men mycket till exempel kartfunktionerna eller vanliga sökningar känns som ett skal på tidigare versioner, men det är väl lite så Microsoft jobbar….. Nä det blir Google ett tag till :O)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: