Clicky – Webbanalys i realtid

Jag registrerade mig på Clicky som är ett gratis webbanalysprogram i realtid. Efter ca 5 sekunder kom första statistiken in på sidan.

Programmet är lätt att sköta och verkar ha en del sköna funktioner. Exempel är geografiska variabler kopplade till Google maps, stöd för mobila applikationer (iPhone), målangivelser ( liknar Funnel Visualization)

För att koppla Clicky till denna blogg la jag in en html-kod i en widget som ni ser nere i högra hörnet.

clicky

Det ska bli intressant att se hur Clicky skiljer sig från Google analytics som jag har kopplat till en annan hemsida jag sköter.

På hemsidan Clicky gör företaget en jämförelse mellan andra webbanalysprogram. se länken ovan för hela jämförelsen.
VS

Kommentera

