Aardvark – Besvarar dina frågor och ger dig gratis glass!

Aardvark

Fick för ett par veckor sedan en inbjudan till Aardvark och har använt tjänsten flitigt sedan dess.  Tjänsten bygger på att alla som är med i nätverket skriver in vilka ämnen dom har kunskap om sedan ställer man frågor och får dessa besvarade snabbt och smidigt i sann ”collaborationanda”

Själv fick jag en gratis glass när min kollega sökte efter ett telefonnummer till en liten vingård i Italien utan framgång, hon utlovade en belöning till den som hittade nummret. ” minuter senare poppade min aardvark klient (kopplad till gmail chatt) upp med svaret inklusive adress samt geografiska koordinater.

Om flera besvarar frågorna få man även en länk till Aardvarks sida där man kan se alla svar samlade.  Tjänsten känner av frågans karaktär och har även ett flertal chattfunktioner mellan användarna.

Om det är någon som vill ha en invite till tjänsten så sitter jag på 96st så dra iväg ett mail till hampuslandelius@gmail.com eller skriv ett inlägg på bloggen så skickar jag över en inbjudan.

Kommentera

