Min Magisteruppsats – Hur sociala medier har påverkat ROI inom marknadsföring.

Här kommer min magisteruppsats som behandlar – Hur sociala medier har påverkat ROI inom marknadsföring.

Samt min C-uppsats som handlade om Wikinomics

http://friendfeed.com/hampuslandelius/80fa4308/har-kommer-min-kandidat-samt-magisteruppsats

(Klicka på länken)

Håll till godo och kontakta gärna mig vid frågor eller vid intresse!

Syfte: Syftet med föreliggande uppsats är att undersöka hur sociala medier påverkar mätbarheten inom marknadsföring. För att besvara forskningsfrågan har en jämförande studie mellan traditionell marknadsföring samt marknadsföring inom sociala medier genomförts. Analysen syftar till att lyfta fram mätbara parametrar som gör sig aktuella för marknadsföring inom sociala medier samt att undersöka hur sociala medier påverkar marknadsförarens roll. Ett delsyfte är att genera ny kunskap inom området.

Forskningsfråga: Hur har sociala medier påverkat mätbarheten inom marknadsföring?

Slutsats: Uppsatsens slutsats påvisar att det fortfarande saknas finansiella mätbara variabler för marknadsföring inom sociala medier. Det som efterfrågas är istället nya mätbara variabler som engagemang och trovärdighet. Ovanstående faktorer bidrar till att marknadsförarens roll har förändrats.

2 kommentarer till Min Magisteruppsats – Hur sociala medier har påverkat ROI inom marknadsföring.

  1. […] kandidat och magisteruppsats direkt på Webben. Vill ni ladda ner dem så går det att göra via en länk här på […]

Kommentera

