Windows 7 – Äntligen!/?

Igår satte jag mig barnsligt förtjust framför datorn i hopp om att synkronisera min nya Nokia telefon med datorn, jag såg framför mig en suverän kontaktbok med bilder och kringinfo, roliga Mp3 signaler och förinställda WAP-funktioner med mera.

Istället för denna lycka blev jag fast i ett drivrutinsinferno i 1 1/2 timme innan jag slängde in handuken och gav upp med ett flertal tankar och ord om Windows vista som inte passar sig på denna blogg. Droppen som fick det att rinna över var när en ruta kom upp när jag satt och hackade i registret ”Du har inte tillåtelse att utföra denna åtgärd ”…. nähä vem har det då? Sist jag kontrollerade hade jag total vårdnad över min dator.

Med detta i bagaget hoppas jag innerligt på att Windows 7 skall vara allt det man hört ryktesvägen: Enkelt, minimala systemresurser, allt funkar!

IDG skriver i en artikel att en användare fått systemet att fungera på en PII maskin med 266 Mhz med 96MB minne och 4Mg grafikminne.

En kollega som installerat systemet på sitt 64-bitars system säger att skillnaden i prestanda är som dag och natt! jag själv ser fram emot att sitta med Google Wave samtidigt som jag väljer filmer på Voddler och köra windows 7 i ett  64-bitars system. Bästa julklappen för detta årtionde?

En kommentar till Windows 7 – Äntligen!/?

  1. Victor skriver:

    Amen to that! Det vore fett skönt om det blev så, även om det låter lite för bra för att vara microsoft…😉

Kommentera

