En suverän Loppis-sida saknas?

Jag älskar att gå på loppisar och sätter andan i halsen varje gång man passerar en lantlig loppisskylt på resor. Dock är det inte alltid lätt att hitta dessa små krypin eller bakluckeloppisar och när man googlat runt efter dem länge så hamnar man ofta på en statisk sida som under loppislänkarna har en datering från 2005-06-03…

För ett par dagar sedan blev jag dock tipsad om en nice amerikansk garage sale site Gsalr som samlar lokala platser för garageloppisar vilket är något som tyvär inte riktigt har fått fäste i den svenska kulturen.

garagesales!Genom att koppla googlemaps till siter ges många webbmakare tillfället att bygga smarta och snygga hemsidor med överskådliga grafiska presentationer. Exempelvis Booli för fastighetsförsäljning eller självklart Ted Valentins alla karttjänster.

Med tanke på hur populärt det är med begagnade prylar, så borde en sådan sida vara uppe idag. Det finns några som försöker sig på detta tex Svenskaloppisar.se men det är ändå något i användarvänligheten som saknas.

Kanske finns denna sida redan? Upplys mig gärna i så fall så ska jag dit och grotta ordentligt.

En kommentar till En suverän Loppis-sida saknas?

  1. Kristian skriver:

    Hej Hampus,

    Hittade din blogg när jag letade efter vad som skrivs om Svenskaloppisar.se…

    Jag håller med dig med användar
    vänligheten… Det är svårt att få till nåt bra sätt så att alla förstår hur man ska göra, samtidigt som man inte gör det så enkelt att spam-robotarna får fritt spel🙂

    Du får jättegärna maila o berätta lite om dina idéer, jag gillar att få andras funderingar och göra siten mer användarvänlig. Som sagt Google har gjort något fantastiskt med Google Maps, det gäller bara att lära sig använda den ordentligt…

    Hör av dig så kan jag berätta lite om mina idéer med maps oxå…
    /Kristian

Kommentera

