Nu finns @Hampus som RSS-flöde!

rss

Nu finns min blogg tillgänglig som ett RSS-flöde. RSS står för Really Simple Syndication eller Rich Site Summary. Det är en tekniksom gör att du kan prenumerera på och ta del av webbinnehåll utan att besöka ursprungskällan. För att använda RSS behövs en RSS-läsare. Dessa finns både som installerade program och webbaserade klienter.

En populär läsare är Google Reader, vilket är ett verktyg jag använder dagligen för att samla alla bloggar och informationsflöden som intressear mig!

En del webbläsare har idag inbyggda RSS-läsare vilket jag tycker borde vara standard!

Om ni aldrig har hört talas om RSS-flöden och fortfarande sparar bokmärken till era favoritsidor och bloggar så rekommenderar jag starkt att ni byter till ”The RSS-revolution”

Kommentera

