Ett annorlunda sätt att använda Google Wave på!

Idag satt jag och chattade med en kontakt på Google Wave och han ville visa detta för ett par kompisar som precis fått hans invites.  Han bad mig logga in i en Wave vilket jag gjorde, sedan började HTML flyta upp på skärmen i en rasande takt……

Han frågade mig du kan väl PHP? …. Mitt svar NEJ…. okej men HTML då …….. inte direkt… var mitt svar!

Där satt vi med en live – och i REALTID – publik och det enda jag bidrog med var en risig header samt en Fet markering av hans text.  Fruktansvärt pinsamt!

Dock så bjöds publiken på ett skådespel som bör ha imponerat på de flesta, dom såg en interaktivitet sällan skådad, där vi i panik slängde upp nya inlägg för att rätta varandra, röstningar, bilder i ett hastigt tempo samtidigt som text suddades ut och skrevs om.

Detta var min första skarpa situation med Wave och även den första gången jag förstod vilket fantastiskt verktyg detta är och framför allt kommer att bli.

Ni som inte har Google Wave ännu får här ett coolt smakprov på vad man kan göra i en riktigt ball konstellation inspirerad av Pulp Fiction.

Kommentera

