Twittra från Google Wave!

twittra

Jag är en av dem som verkligen har trissat upp förväntningarna för Google Wave och jag måste medge att jag blev lite besviken vid första anblick. Man förväntade sig en kommunikationscentral som skulle samla hela ens digitala närvaro på en plats… det stämde inte riktigt.

Men ju mer jag använder tjänsten dess bättre blir den. Dessutom blir jag mer och mer övertygad om att detta förfarande ligger helt i Googles linje. Det är en beta och vi användare tillsammans med Google gör produkten bättre. Se bara på Twitter som kontinuerligt utvecklas i samma anda i tre år.

För att få ut så mycket som möjligt av Wave så krävs det nämligen att man gör lite research över vilka applikationer man kan samköra med programmet samt lite ihärdighet.

Med denna förståelse började jag leta efter guider från personer med mer kunskap än mig själv inom ämnet och det finns ett flertal…. här kommer ett par tips för hur man kan få ut mer från sitt Google Wave konto:

  1. Twittra från Google Wave!

För att kunna Twittra från Google Wave krävs det att man lägger till en gadget, detta är mycket enkelt och utförs med följande steg. Starta en ny Wave – Tryck på ad gadget by URL – klistra in följande URL http://www.twittergadget.com/gadget_gmail.xml – logga in – Klart!

För att läsa om mer tips och gadgets rekomenderar jag följande blogg som presenterar 10 andra matnyttiga tips!

Samt denna presentation som innehåller i princip allt man kan tänkas vilja veta om Google Wave

Mvh Hampus


Kommentera

