Läs RSS-flöden via Google Wave!

Jag hittade precis en Google Wave applikation som importerar RSS-flöden till en Wave. För att göra detta lägger man bara till rssybot@appspot.com som en Wave kontakt och därefter klistrar in ett RSS-flöde. Jag Provade med Mindparks feedburner-flöde vilket fungerar som det ska.

Om man använder RSS-flöden för intern spridning av information så kan Google Wave underlätta en hel del genom att lägga till ytterligare en dimension. Denna dimension består av att man kan kommentera och använda Wavens samtliga funktioner kring meddelandet.

mindparkEtt annat användbart scenario är att en projektledare eller teamleader kan välja vilka flöden han anser sin grupp behöver få kännedom om, därefter lägger denne till vilka aktuella flöden som skall visas samt lägger till användarna till Waven. Här går det självklart att kommentera varje inlägg inom gruppen.

Playback-funktionen låter en användare se vilka steg eller vilken information som har bearbetats och kan därefter välja var denne ska börja. Kan tex vara ett antal TT flöden som en grupp journalister skall bevaka.

Jag tror att jag eventuellt fortsätter med dessa Google Wave lektioner, (Något speciellt ni undrar över?), det är ett kul sätt att lära sig på!

5 kommentarer till Läs RSS-flöden via Google Wave!

  1. Linn skriver:

    Så Wave hjälper inte till med bättre (mer grafisk) sortering av ens egen urflippade RSS i Reader?

    Projektgrupps vinkeln låter riktigt intressant! För min del får du gärna fortsätta med den i dina lektioner ….då kan jag kanske allt om 6 månader när jag får min Wave-inbjudan😉

  2. Hampus Landelius skriver:

    Hej och tack för kommentaren!

    Nej, det känns som Google Reader i detta fall är att föredra, men det är kul att kunna samla allt i en wave!

    Hoppas du får en invite snart, mina 8 försvann snabbare än jag han fylla i e-postadresserna i invite-waven🙂

    Annars är det endast fantasin som sätter gränserna för användningsområdena!

  3. Linn skriver:

    Haha, ja jag har förstått att det är så =) Schysst att man får 8 ändå.

    Twitterflödet tillfredställde den värsta känslan av att vara ensam utanför Wave, så jag väntar tålmodigt ett tag till🙂

  4. Hampus Landelius skriver:

    Den som väntar på något gott!

    Tror dock att det endast var dom 100.000, som fick en invite i september som fick 8 var.

    100.000 x 8 = 800.000 x 8 = 6.400.000 osv… hade till och med kraschat Googles servrar🙂

  5. target generic for diovan 320 mg buying doxycycline online , tapering prednisone dose for poison oak order antabuse cash on delivery , accutane guild paternity rights torts purchase cheap medrol online , motrin and benadryl while pregnancy online buy ventolin florida , when i stop taking nexium online phenergan ,

Kommentera

