Google Wave öppnar upp för företag +3 wave Invites!

federationdiagram

Idag finns det två olika Wave-infrastrukturer som båda drivs av Google. Den första är Google Developer sandbox som gjordes tillgänglig under Google I/O tidigare i år.

Den andra är en konsument förhandsvisning som 100 000 (And counting) tidiga användare fick ta del av i september.

Google Wave har utformats från grunden för att tillåta delparter distribuera sina egna modeller, vilket innebär att du kan bygga en värd för dina egna Wave servrar, t.ex. för ditt företags användare, och få dem att prata med andra Wave servrar.

Det är väldigt likt distrubutionssättet SMTP men tekniskt sätt mer komplext med tanke på realtidsaspekten. Enligt rykten så kommer Google att öppna upp deras sandbox infrastruktur och låta företagen använda sina egna servrar anslutna till Googles infrastruktur.

David Wang en av de ledande arkitekterna i Wave berättar att inledningsvis bör ”Google federation” som det heter betraktas som experimentell.

Under dagen så ska det tydligen komma en demo för Google Federation, så det kan vara värt att hålla ett öga efter!

Ps jag har 3 Google Wave invites om någon är intresserad?

Skriv in en kommentar eller skicka ett mail så skickar jag en invite! Jag skriver en rad i detta inläggskommentarsfält när de är slut.

6 kommentarer till Google Wave öppnar upp för företag +3 wave Invites!

  1. Rolf skriver:

    Hi,

    Yes, I would like to have an invite🙂
    I trasnlated your blog-entry through Google Translate into dutch and understood the instructions:

    Rolf

  2. Adam Gardefjord skriver:

    Hej, jag skulle hemskt gärna vilja ha en invite, om du har några kvar. För övrigt, tack för en välskriven blogg!

  3. Oscar Ljunggren skriver:

    Intressant blogg, jag tar gärna mot en invite ifall du har kvar!

  4. Pehr Lundgren skriver:

    Hej, har försökt få tag på en invite länge men inte lyckats.. har du en över så tar jag tacksamt emot!
    Mvh Pehr

  5. Hampus Landelius skriver:

    Nu är tyvärr mina slut, får jag en batch till så ligger ni först på min lista!

    mvh Hampus

Kommentera

