En blogg för varje intresse!

jazzIdag tar det knappt 3 minuter att skapa en blogg på WordPress eller Blogger. Temat spelar egentligen ingen roll så länge man känner att man lär sig något i processen eller kanske ännu bättre man lär andra och delar med sig av sin glädje och kunskap.

Jag har sedan många år tillbaka haft en stor passion för orgel-jazz, giganter som Jimmy Smith, Larry Groove Holmes, Joey Defransesco med flera är givna vänner på min Ipod.

Igår satt jag framför datorn och hade precis sett en fantastisk video och tänkte WOW fler än jag måste få höra detta! Framför allt vore det kul att istället för att sitta och digga denna musik själv framför dator:  få dela denna glädje med lika sinnade eller till nya inom genren.

Resultatet av denna tankegång blev en ny blogg med orgel-jazz.

Jag uppmanar verkligen fler att skapa bloggar eller hemsidor för era intressen, det går så enormt fort och kan faktiskt göras helt prestigelöst!

Jag sitter även och filar lite på en hemside-guide där ni kan få tips om hur man skapar en hemsida samt även tjänar en slant!

 

 

 

Kommentera

