Google Analytics – Strategi och målangivelse

Google Analytics har en funktion som låter dig specificera och mäta olika mål för dina besökare. Det kan handla om att man vill undersöka hur många som fyller i en anmälan efter att ha sett ett par sidor, eller göra kopplingar till försäljningsresultat utefter ett visst material som presenteras på sidan.

Här kommer en kort video som snabbt visar hur man skapar ett sådant mål i Googel Analytics!

En kommentar till Google Analytics – Strategi och målangivelse

  1. Karine skriver:

    Hej! Jag hade denna på min gamla blogg och var jätte nöjd. Är ny här på Worldpress och jag kan inte hitta platsen där jag ska klistra in koden. Kan du tala om för mig vart jag ska klista in den? På förhand tack! //Karine

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: