Google Analytics – Strategi och målangivelse

Google Analytics har en funktion som låter dig specificera och mäta olika mål för dina besökare. Det kan handla om att man vill undersöka hur många som fyller i en anmälan efter att ha sett ett par sidor, eller göra kopplingar till försäljningsresultat utefter ett visst material som presenteras på sidan.

Här kommer en kort video som snabbt visar hur man skapar ett sådant mål i Googel Analytics!

En kommentar till Google Analytics – Strategi och målangivelse

  1. Karine skriver:

    Hej! Jag hade denna på min gamla blogg och var jätte nöjd. Är ny här på Worldpress och jag kan inte hitta platsen där jag ska klistra in koden. Kan du tala om för mig vart jag ska klista in den? På förhand tack! //Karine

Kommentera

