SearchMeet 2009 – den 28e november

search

Den 28e November skall jag på SearchMeet 2009 som enligt arrangörerna är en:

SearchMeet är en kostnadsfri konferens där personer som arbetar med sök, internetmarknadsföring, reklam, sociala medier och pr i dess olika former träffas för att mingla, ha roligt och lyssna på inspirerande anföranden. Målet med konferensen är att skapa en naturlig träffpunkt med sök som nav.

Det ska verkligen bli jätte intressant och kul.

Programmet innehåller intressanta föreläsare så som:

Teamet bakom Vanguard SEO har arbetat med några av de mest framträdande parter online och har stor erfarenhet av att arbeta med allt från FTSE 500 företag samt små och medelstora företag eller låga budgetkampanjer.

Företaget ägs av Gary Beal, en av de bästa i branschen när det gäller SEO, hans kunskap om verksamheten försäkrar dig om de mest aktuella strategier samt löpande tips och tricks.

Förutom SEO, Har Vanguard SEO även ett team med erfarenhet inom andra områden såsom PPC, Affiliates, Usability Testing, Bloggning & Social Media, varumärkesskydd och utbildning.

  • dinwebb.nu, berättar hur företaget ser på sök och varför de sponsrar evenemanget. Företagets hemsida har följande budskap:

SEO, CMS, AFFILIATE, CMYK OCH STANSNING!? GLASKLART?

Nej tänkte väl det. Dessutom har det här med internet och hemsidor varit ett osäkert moment hos mindre företag. Det blir inte bättre av att det finns ett antal mindre seriösa webbyråer som erbjuder ”gratis hemsidor” med tuffa säljtekniker och snåriga avtal.

Vi bygger hemsidor:

  • Som spar tid och ger fler kunder.
  • Där du får se designen innan du bestämmer dig (gäller direkt- och pluspaketen).
  • Och vi pratar så du förstår och har enkla avtal.
  • Interaktiv presentation av Fältman-Malmen
  • Fältman & Malmén erbjuder som fullservicebyrå kompletta kommunikationslösningar för företag och varumärken med tillväxtpotential.

    Genom att erbjuda kompetens inom traditionell reklam tillsammans med specialkompetens inom design, action marketing och internet/new media utvecklar vi totala kommunikationslösningar åt våra kunder med helhetssyn där varumärket står i fokus.

    Rätt kvalitet med hög kreativitet inom ett långsiktigt hållbart koncept skapar förtroende hos våra kunder. På så sätt åstadkommer vi långvariga relationer. Fältman-Malmen ligger även bakom kampanjen förCaspar David Friedrich på Nationalmuseum vilket är en fantastisk utställning!

    Därefter kommer en presentation av Jesper Åström,  Social Media Conversion Expert som ska bli jätte intressant.

    Han presenterar sitt arbete på hemsidan som:

    Basically I use SEO techniques and all research/knowledge I can find about how the human brain works. I combine it with some simple game theory and get a bundle of neat assumptions out of it. Social media and search engine opitmization is about understanding people. If you find anything I say in this blog as offensive I am probably just testing for that response. Act naturally and respond the way you find suitable.

    • Cristoph C. Cemper, Managing Director, Cemper.com

    Our team works closely with clients and provide advanced search engine technology knowledge and search marketing experience to our clients – which are often part of the extended team.

    CEMPER.COM helps other companies website’s build qualified traffic through major search engines Google, Yahoo and MSN.

    Det ska bli hur intressant som helst och pennan kommer att gå glödhet så ni kan räkna med ett antal blogginlägg.

    4 kommentarer till SearchMeet 2009 – den 28e november

    1. Jesper Åström skriver:

      Tack för länken. Jag väljer just nu om jag ska prata om black hat metoder för sociala medier eller om jag ska prata om länkbygge i sociala medier. Bägge borde bli nyheter för de flesta. What do you think?

      • Hampus Landelius skriver:

        Black hat är nytt för mig men det låter läskigt och spännande hehe

        Jag skulle gärna höra en föreläsning om nyttan av att hjälpa varandra och sprida varandras idéer och kunskap via sociala medier. Kanske en liknelse mellan ”Word of mouth” och Sociala medier.

        Idag är det så löjligt lätt att länka till varandra, re-twittra etc men samtidigt så gör folk inte det i den utsträckning som jag skulle vilja se.

        Tänk dig den sköna känslan man får i kroppen efter att ha varit på en riktigt trevlig fest… man känner sig rik på minnen och händelser. Webben har denna potential….kanske något i den stilen?

    2. Jesper Åström skriver:

      Jag håller med. Vi ska ju bägge på search meet så vi kan ju prata mer om det där!

    3. Hampus Landelius skriver:

      Absolut!

    Kommentera

    Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

    WordPress.com Logo

    Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

    Twitter-bild

    Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

    Facebook-foto

    Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

    Google+ photo

    Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

    Ansluter till %s

    %d bloggare gillar detta: