Gör en Vaynerchuck och ”Crush it”

inmymug

Jag har blivit ett stort fan av Gary Vaynerchuck som driver Wine library en Vblogg om viner. För mig är Gary en sann Webb 2.0 entreprenör. Han har visat att genom att arbeta med det han älskar, samt använda sig av sociala medier för att nå ut och interagera med sina besökare, kunder och fans så kan man göra fantastiska framsteg med sin affärsverksamhet.

Han är även en fantastiskt karismatisk människa och en duktig talare så även om man inte är intresserad av Vin så kan man lära sig mycket.

Garys senaste bok Crush it beskriver  han i egna ord som:

”Why now is the time to Crush it! Cash in on your passion”

En som verkligen har gjort detta och följt Garys råd och blivit inspirerad av hans Winelibrary är Engelsmannen och Staffordbon Stephen Leighton (På bilden ovan) som startade upp Videobloggen och företaget  ”In my Mug” som även den växer och är framgångsrik.

Idén är smart, man har interaktiva provningar på sidan man lär sig mycket om produkten, skapar ett fantastiskt mervärde kring produkten samt företaget. Och kanske viktigast av allt man är lika lojal mot sina besökare som de är mot dem.

Jag skulle gärna se fler av denna typ av företag i Sverige och tror att det är en utveckling vi kommer att se mer av i framtiden.

Det var mitt CRM tips för dagen!

 

 

En kommentar till Gör en Vaynerchuck och ”Crush it”

  1. hzrumew skriver:

    Hey there, You have performed an incredible job. I will certainly digg it and for my part suggest to my friends. I’m confident they will be benefited from this web site.|

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: