Bloggen uppdaterad med en CSS editor!

html

Sitter för tillfället och ventilerar min frustration över hur fantastikt dålig jag är på Html och kod….Urs måste verkligen försöka trappa ner på mitt missbruk av oxymoroner…

Igår köpte jag en uppdatering till mitt wordpresskonto som låter mig redigera CSS på sidan. Dvs den kod som ligger bakom bloggens utseende. Jag tänkte mig ett drag and dropp liknande interface…… det är inget drag and dropp interface…. någonstans…

Så nu får jag helt enkelt lära mig Html från grunden vilket är något jag ignorerat i ca 12 år… suck

Det jag skulle vilja ändra är bredden på det fält där texten presenteras samt få lite mer moderna och mjukare rutor kring menyerna i den högra spalten.

Någon som vet vad dessa idag blå rutor heter i html?

Det jag skulle behöva är ett program där jag kan klistra in hela stilmallen och sedan laborera mig fram till bästa resultat.

Är det någon som känner till ett sådant program… OBS sitter på PC

Svara gärna i kommentarsfältet. Jag belönar bra svar med en bloggroll🙂

3 kommentarer till Bloggen uppdaterad med en CSS editor!

  1. erik skriver:

    vet inget program direkt, men om du vill så kan du skicka koderna så kan jag ändra på det, för vet hur man gör..

  2. Per Vikström skriver:

    Tycker att du lyckats bra. Snyggt jobbat!

    I värsta fall kanske jag kan hjälpa till….😉

Kommentera

