Re-claim you Brand – Know em? gör jobbet åt dig!

KnowEm har utvecklats för att hjälpa alla – från privatpersoner till Fortune 500-företag. Tjänsten syftar till att upptäcka om deras namn, varumärken eller varumärkesskyddade namn finns inom sociala medier nätverk.

KnowEm kommer inte bara att hjälpa dig säkra ditt namn över det stora sociala medielandskapet men även också visa hur du kontaktar varje webbplats för att t.ex. re-claima ditt varumärke. Med alla tusentals sociala nätverk och tjänster är chansen stor att någon använder sig av ditt varumärke, know em syftar till att ta tillbaka kontrollen samt hjälpa till att skydda ditt varumärke.

Det låter rätt bra eller hur?
Bakom tjänsten ligger kända namn som: Barry Wise, Brian Solis, Micheal Streko, Paige Craig

Jag registrerade mig för gratis versionen och märkte så fort jag loggat in att jag har 345 sociala nätverk där jag inte existerar med mitt namn Hampus Landelius… ”puh det var en del” men samtidigt fantastiskt att man får samtliga listade på sidan.

Min filosofi är att ett varumärke bör finnas över allt och denna funktion lägger upp en karta för vilka jag skall ansluta mig till. Its sure beats to Google them all!

Det som jag tror kommer att göra denna tjänst stor är dess premium funktioner. Som helt enkelt fyller i all tänkbar information, bilder, biografi, historia samt beskrivningar av ditt företag eller varumärke till alla dessa nätverk.

Det kostar mellan 99 och 645$ Vilket är en relativt blygsam summa om man räknar på vad det skulle kosta att ha en person som sitter och registrerar sig för alla dessa nätverk.

Jag testade att skriva in ett antal olika varumärken i sökfältet och märkte att spridningen är blygsam för de flesta varumärken. Jag har tidigare sett en hel del liknande tjänster men ingen så snabb och smidig som denna.

Visst genereras det en hel del error på sökningarna men efter att ha gjort ett par stickprov så verkar det fungera bra. När man söker visar tjänsten huvudsakligen var ditt varumärke är tillgängligt som användarnamn.

Självklart är denna tjänst optimal om du är verksam i USA då många av de sociala nätverken som genomsök främst används på andra sidan atlanten, men jag tycker ändå att det har många poänger.

Det ska bli intressant att lära mig mer om detta program.

3 kommentarer till Re-claim you Brand – Know em? gör jobbet åt dig!

  1. Per Vikström skriver:

    Jag var lite skeptisk först, men… som du säger – beats Google by far!! För det första kände jag knappt ens igen 98% av alla de nätverk som fanns listade, för det andra – smidigt att kunna ansluta sig genom EN tjänst istället för att ta alla en och en och en….

  2. Hampus Landelius skriver:

    Jo gillar upplägget mer och mer och som sagt, Brian Solis är ett rätt tungt namn i min bok🙂

    Tjänsten känns perfekt för ett företag i startgroparna!

  3. […] punkt 8 vill jag tipsa om en tjänst jag tidigare skrivit om som verkar inressant för att få en massiv spridning inom sociala […]

Kommentera

