JMW Talkshow och Webinarserier dynamiskt och helt rätt!

Förra veckan snappade jag som så många gånger  upp ett Twitter flöde från, (jag tror det var), BritStakston eller Deeped (Känner ni inte till namnen så vill jag varmt rekommendera att följa allt dessa två skriver, de har enorm kunskap om branschen) Twitter flödet var något i stilen Live talkshow från JMW.. coolt tänkte jag.

Ämnet behandlade vilka utmaningar och fördelar det finns med att använda sociala medier inom kultursektorn Björn Mellstrand tillsammans med Brit Stakston intervjuade Britta Blomberg frånCirkus Cirkör och Mona Wallin från Dramaten. Vilket känns väldigt relevant för den branschen!

Sändingen var live och man kunde samtidigt ansluta till en chatt och ställa frågor, jag fick in en lite svettig fråga som togs upp och besvarades. Detta är inget nytt men varje gång jag är med på ett liknande interaktivt ”möte” blir jag glad över vilka härliga möjligheter sociala medier öppnar upp inför. Total tillgänglighet, prestigelöshet och en öppenhet.

Vill ni se JMWs Talkshow så finns den här.

Om ett par timmar skall jag lyssna till ett Webinar om sociala medier vilket ska bli mycket intressant.

Känner någon till fler talkshows, webinarer eller liknande events så får ni gärna tipsa om dessa!

 

 

Kommentera

